Dziś jest Czwartek, 26 Kwiecień 2018. Z życzeniami imieninowymi zastukaj do Marcelin i Marii , Marzeny
 

Od starożności człowiek wiedział że sen leczy i relaksuje. Sen zawsze sprawiał że chciało nam się żyć oraz sen sprawia przyjemności. Problemy z zasypianiam są często leczone farmakologicznie. Jednakże na codizeń możemy sobie pomóc w zasnięciu w sposób naturalny. Istnieje wiele metod na to, by w prosty sposób zasnąć zasnąć. W tym artykule przedstawię te najpopularniejsze i najprostsze. 

Metody aby szybko zasnąć

Sposoby na dobry sen oraz co pomaga w zasypianiu: 

  • ciepła kąpiel - lecz nie gorąca - połączona z masażem ciała lub z dodatkiem olejków eterycznych (np. z kwiatów pomarańczy, lawendy, mirtu) lub ziół (rumianek, marakua, czyli owoc passiflory - męczennicy olbrzymiej)
  • słuchanie łagodnej muzyki przed snem;
  • lektura niezbyt trudnej literatury, nie obciążającej zbytnio naszego umysłu, np. kryminałów czy romansów;
  • zaopatrz się w aptece w naturalne środki zwalczające bezsenność takie jak wyciąg 
    z waleriany i kocimiętki lub poduszki chmielowe,
  • wypij herbatę rumiankową lub z melisy,
  • ćwiczenia oddechowe i relaksacyjne, które można wykonywać nawet w łóżku - na przykład powolne oddychanie przez usta i nos, powstrzymywanie oddechu na chwilę i powolne wypuszczanie powietrza, wśród innych ćwiczeń godne uwagi są techniki dalekowschodnie (joga);
  • picie naparów ziołowych, które uspokajają i tym samym przyspieszają zaśnięcie, jak herbata rumiankowa, z liścia melisy, kwiatu lipy, chmielu. W aptekach są dostępne gotowe preparaty zawierające wyciągi ze wspomnianych ziół (np. tabletki uspokajające, Lekosen, Hova);
  •  postaraj się wydzielić w domu osobne miejsce przeznaczone tylko do snu 
    (i miłości ;) ),
  • w sypialni nie powinno się umieszczać roślin, akwariów ani luster,
  • jeśli cierpisz na przewlekłą bezsenność zgłoś się do lekarza.
  •  pozbądź się z sypialni telewizora, komputera i innych urządzeń elektronicznych,
  •  kolorami, które powinny dominować w pokoju są biały, łososiowy, beżowy, brzoskwiniowy oraz jasny brąz,
  •  kładź się spać o regularnych porach,
  •  unikaj kofeiny, mocnych przypraw (pieprz, papryka) i glutaminianu sodu, alkoholu 
    i papierosów na 6 godzin przed snem,
  • zrezygnuj z intensywnej wieczornej gimnastyki,
  • unikaj drzemek w ciągu dnia,
  • zjedz niewielki posiłek przed snem, wypij ciepły napój mleczny,
  • zrelaksuj się 30 minut przed snem (np.: pachnąca kąpiel, lektura dobrej książki (ale nie jakiegoś dreszczowca!), dobry film),
  • przewietrz sypialnię,
  • zadbaj o wygodę w łóżku: unikaj ciasnych piżam i koszulek, wybieraj bawełnianą odzież,
  • zmieniaj bieliznę pościelową co dwa tygodnie, pierz ją w delikatnym proszku 
    dla dzieci (np. Jelp); istotną rolę odgrywają też materace; wybieraj te z naturalnych materiałów, podobno bardzo zdrowe są materace wypełnione łuską gryki,
  • jeśli na dużym łóżku masz dwa materace, postaraj się je wymienić na jeden wielki (według zasad Feng Shui sprzyja to harmonii w związku),
  • łóżko nie powinno stać naprzeciwko drzwi wejściowych.