Dziś jest Piątek, 22 Czerwiec 2018. Z życzeniami imieninowymi zastukaj do Pauliny i Flawiusza
 

Jak zasnąć? - poradnik zdrowego snu

 

Oto rady, z których warto skorzystać, zanim udamy się do lekarza:

  • Nie kładź się do łóżka, jeśli nie jesteś senny. Poczekaj, aż chociaż trochę zachce Ci się spać.
  • Nie myśl w łóżku, że znowu nie zaśniesz. Raczej powtarzaj sobie: "trudno, nie dzisiaj to jutro". A najlepiej nie przewracaj się z boku na bok i spróbuj oderwać się od myśli o spaniu.
  • Nie wpadaj w panikę, że znowu całą noc nie zmrużyłeś oka. Zwykle tak ci się tylko wydaje. Przesypiasz większość nocy, a budzisz się tylko wtedy, gdy zegar wybija godziny lub z hałasem przejeżdża samochód. Przeprowadź eksperyment. Przez kilka nocy z rzędu nastawiaj radio na wiadomości i staraj się rano przypomnieć, czy wysłuchałeś wszystkich serwisów w całości. Pewnie z ulgą stwierdzisz, że masz sporo luk w pamięci, więc spałeś dłużej, niż przypuszczałeś.
  • Nie "nakręcaj się" zbytnio wieczorem, a więc - nie pij kawy, nie pal papierosów, nie objadaj się, nie ogłuszaj muzyką.
  • Nie martw się, że śpisz 4-5 godzin na dobę. Może tylko tyle snu potrzebujesz?
  • Spróbuj codziennie wykonywać przed snem po kolei te same, rytualne czynności: np. zjedz lekką kolację, przespaceruj się z psem, potem zażyj kąpieli, kilka minut poczytaj i... idź spać. Jeśli korzystasz już z tabletek nasennych, te rytuały pomogą ci zasnąć, gdy przestaniesz brać leki. Organizm przyzwyczai się do znanego scenariusza, którego finałem jest sen.
  • Wywietrz pokój. W chłodniejszym pomieszczeniu łatwiej zasnąć.
żródło: gazeta.pl
 

Nowy horoskop dla każdego dnia

Horoskop w astrologii to przepowiednia sporządzona na podstawie układu ciał niebieskich.
Koziorożec
Koziorożec
Wodnik
Wodnik
Ryby
Ryby
Baran
Baran
Byk
Byk
Bliźnięta
Bliźnięta
Rak
Rak
Panna
Panna
Waga
Waga
Skorpion
Skorpion
Strzelec
Strzelec
Lew
Lew

Reklama na MegaSennik.pl